לקוחות רבים שואלים אותי האם אפשר לעשות הנהלת חשבונות לבד?

האם ניתן לדווח דוחות לבד? ואיך כל זה עובד?

התשובה הראשונה שלי היא כן,  אפשר לעשות הכל לבד, אך חובה לפני כן ללמוד את החומר, המון לקוחות רוצים תוך שניות לדעת הכל ולהבין, כולם מצפים שברגע אחד הכל יפתר.

חדשות רעות יש לי בשבילכם, זה לא יקרה, חובה עליכם ללמוד ולקרוא חומר עיוני בתחום בכדי לא להפסיד כסף וגרוע מכך לעבור על החוק.

אנחנו בחברת סמארטבי מנסים להקל כמה שניתן על נישום מצד אחד ומצד שני לתת לו את הידע הנדרש.

כל נישום חייב בדיווח הכנסות לרשויות בהתאם לחוק, מומלץ לנהל את המערכת ההכנסות בצורה ממוחשבת לדיוק ומעקב.

כל נישום מדווח בסופו של דבר על רווח מעסקו, הרווח נגזר מסך ההכנסה פחות סך ההוצאה ולכן מומלץ מאד לדווח על כל הוצאות העסק.

על הרווח משלמים ביטוח לאומי ומס הכנסה בהתאם לחוק.

מומלץ מאד לא לפספס שום הוצאה עיסקית שכן כל הוצאה מקטינה הרווח וממנו נגזר גובה התשלום למוסדות.

נישום הרוצה לחסוך בתשלום למוסדות צריך להכניס בעקרון כמה שיותר הוצאות אמיתיות, עסקיות לעסקו, בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ניתן לבצע זאת דרך המערכת שלנו בסמארטבי.

המערכת מקלה מאד על הרישום ומספקת לנישום זמינות למידע בכל רגע.

רק כך ניתן לדעת איזו הוצאה חסרה ואיזו רשומה במערכת.

בסיום רישום כל ההכנסות וההוצאות נקבל רווח חשבונאי, כמו כן נדע כמה יש לנו לשלם למע"מ ומס הכנסה.

לסיכום: בהחלט ניתן לבצע לבד הנהלת חשבונות ואפילו להגיש דוחות שנתיים, אך לפני זה כדאי ורצוי להשקיע קצת זמן בלימוד התחום, בדיוק כמו כל עיסוק אחר.

 

 

בכבוד רב,

סמארטבי הנהלת חשבונות חכמה.