העסק שלי, מה הכי חשוב?

 

ההחלטה לפתוח עסק חדש מלווה בהמון לבטים, האם אני יכול לעמוד כלכלית?

האם ניתן לפתוח לבד? איזה מומחים צריך בשביל להצליח ולפתוח?

האם התזרים יספיק לי? וכד'.

האמת היא שפתיחת עסק כשלעצמה היא עניין פשוט וקל מאד, אפילו יותר משנדמה לכם, בכדי לפתוח עסק כל מה שצריך זו החלטה, משם אנחנו בסמארטבי נדריך אתכם שלב אחר שלב יחד עם רואי החשבון איתם אנו עובדים.

כעבור כמה ימים יהיה לכם עסק הרשום על שמכם ועוסק המורשה/פטור שלכם יהיה ת.ז. שלכם.

מהרגע שנפתחו התיקים ברשויות אתם רשאים להוציא חשבוניות ולהתחיל לעבוד כחוק.

עד פה זה היה פשוט נכון?

עכשיו הבנו שלפתוח עסק זה פשוט אבל מה עושים מכאן? נמשיך לקרוא.

בואו נחזור לאחור.........  ראשית כדאי לחשוב איזה עסק אתם רוצים לפתוח.

אחרי שבחרתם תחשבו מה יוחד בעסק שלכם ומה מייחד אותו מאחרים.

רצוי לבצע בדיקת שטח על התחום ולברר בדיוק מה נהוג בתחום אותו בחרתם, יתכן מאד ותתאכזבו מהממצאים שתגלו.

בדיקה יסודית של התחום הינה דבר מאד חשוב ומומלץ אפילו אם אתם שוחים בתחום, לפעמים שנכנסים ל"תחתונים" של אחרים מוצאים דברים שלא חשבנו או הכרנו קודם.

אחרי בדיקה מעמיקה של סוג העסק והבנה של מה אתם רוצים להביא לתחום אפשר להתחיל להכין תוכנית עסקית.

התוכנית חייבת להכיל את ההכנסה המשוערכת שלכם לשנה עד שנתיים הקרובות, יש להכליל את כל ההוצאות שאתם מכירים ואלה שלמדתם במהלך הבדיקה של התחום. לכל זאת תוסיפו 20% לפחות של הוצאות לא מתוכננות ותפחיתו 20% מההכנסות שצפיתם.

אחרי התוכנית תנסו להגדיר בדיוק איך יראה העסק שלכם בעוד 10 שנים, מה היעדים הארוכי טווח שלכם והחזון של העסק לטווח הארוך, פעולה זו מגדירה את העסק שלכם יותר טוב ממה שאתם חושבים ואף תאפשר לכם לראות דברים טיפה אחרת ממה שחשבתם בהתחלה.

לפעמים זה ממש פותח "תאבון" לפיתוח העסק ומחשבה על עסק גדול יותר מעוסק מורשה.

השלב הבא הינו השיווק, לפני פתיחה צריך לחשוב איך לשווק את העסק ומה הכי מתאים לשיווקו.

עולם השיווק הינו רחב ומגוון מאד, ישנם המון דרכים לשיווק וכולם טובים, לכל עסק מתאים סוג אחר של שיווק ויש לבחור זאת בקפידה.

משהגעתם לשלב זה כל שעליכם לעשות הוא לפתוח עסק, הן דרכינו והן דרך הרואה חשבון שלכם.

מפתיחת העסק ועד לשנה הקרובה יש לקחת בחשבון שאתם מוותרים על הרבה מאד דברים שקודם לכן היו ברורים מאליו.

לדוגמא: משפחה, הזמן המשפחתי לרוב מתקצר שכן עסק פרטי  דורש המון זמן ותשומת לב אשר תבוא על חשבון המשפחה, יש לקחת זאת בחשבון ולדבר כל המשפחה על כך, לפעמים עניין זה מפיל עסקים.

השנה הראשונה הינה שנה מאד קריטית וכל דבר משפיע, השם שלכם חדש בתחום ואנשים נוטים לשפוט מהר ולתייג.

יש להיות מוכנים וחדים לפני פגישות, ראיונות, מצגות ומפגשים עסקיים.

חשוב להיות יעילים וברורים ולנסות לחסוך כמה שיותר בהוצאות, כמובן לא על חשבון איכות.

בסמארטבי אנחנו מאד מקפידים על כך ונותנים לכם תוכנה להנהלת חשבונות שתעזור לכם להבין את עולם החשבונאות בקלות, עולם זה נחוץ וחשוב מאד לעסק.

שנה זו הינה השנה הכי מאתגרת לרוב העסקים והיא זו שתקבע האם העסק ישרוד או יסגר, על תפחדו לעשות החלטות גורליות, לפעמים צריך לדעת בחיים לעשות "סטופ" הפסד של העסק הינו הפסד ישיר שלכם אישית, הבנקים לא יוותרו כל כך מהר על ההלוואות שלקחתם, והכסף שהושקע והופסד לא יחזור לרוב בקלות, לכן שימו לב ולא לפחד במידת הצורך להחליט ולהפסיק את פעילות העסק....

מספיק לפסימיות, נעבור לאופטימיות, העסק מתרומם וההצלחה ממש מעבר לפינה, לא למהר ולשחרר "חגורה" יש עוד המון דברים אשר יכולים לצוץ ולהרוס את השמחה, הקפידו על המשך הדרך,השיווק והפיתוח, לא להפסיק לתת שירות טוב ויחס אישי.

פרק זמן זה חשוב מאד לחישובים ולמידה, מה היה יעיל השנה ומה לא, נסו לראות מה הפיק הכי הרבה תועלת ומה נכשל בגדול(תמיד יש כאלה) נסו שוב לראות מה אחרים עושים ומה לא כל כך מוצלח אצלכם ודורש שיפור.

מהשנה השניה לרוב אם העסק רץ ועובד טוב אזי אתם על "דרך המלך".

משם השמיים הם הגבול.

 

הכי חשוב זה להאמין במה שאתם עושים ובמה שאתם נותנים ללקוח.

אם אתם תאמינו שיש לכם ערך גם הלקוח יאמין בכך.

 

 

בכבוד רב,

סמארטבי הנהלת חשבונות חכמה.